Om lærersiden og elevsiden

Aftenposten Junior skole har en lærerside og en elevside. Her forklarer vi forskjellen på de to sidene.

Når du logger inn som lærer, kommer du til lærersiden. På lærersiden vil det alltid ligge nyheter øverst.

Skroller du nedover på siden, dukker det opp ulike seksjoner. I seksjonene har vi samlet en spesiell type tekster eller tekster om et bestemt tema.

I sidemenyen får du enkelt tilgang til tekster knyttet til spesifikke kompetansemål. Her finner du også quizer, podkaster og undervisningsopplegg. I tillegg kan du filtrere innhold etter fag, teksttyper og tverrfaglige temaer.

Om du trykker på ikonet øverst i høyre hjørne, kan du endre språk eller målform på knappene på siden. Dersom du vil endre språk eller målform i en artikkel, gjør du dette etter at du har åpnet artikkelen. Les hvordan du endrer språk og målform her.

Når du trykker på Elevsiden-knappen..

.. kommer du til elevsiden.

Dette er siden elevene kommer til når de logger inn på Aftenposten Junior skole. Elever har kun tilgang til elevsiden, ikke lærersiden.

På elevsiden vil det alltid ligge nyheter øverst på siden, men det er ikke nødvendigvis de samme som ligger øverst på lærersiden.

På toppen av siden ligger det snarveier til tekster om gaming, sport, dyr, quizer og podkaster. Dette er innhold som mange barn er interessert i.

Eivind Mørk