Verden i bilder: Uke 34

Her er et utvalg bilder av ting som har skjedd den siste uken.

Mange barn bader og leker i en fotene for å kjøle seg ned. En jente står på hendene i vannet.

1 HETEBØLGE: Barna kjøler seg ned i en litt spesiell fontene i byen Chicago i USA. Vannet kommer nemlig ut av veggen som en stråle. Denne sommeren er det blitt satt flere varmerekorder i landet på grunn av langvarige hetebølger. (Foto: Scott Olson, AFP/NTb )

I hver sin hvite sekk og med svarte munnbind på hopper barna så fort de kan bortover veien.

2 HOPPENDE GLADE: Denne gjengen deltok nylig i et sekkeløp i byen Jakarta i Indonesia. Menneskene som bor her, feiret nylig at det er 76 år siden de ble uavhengige fra Nederland. (Foto: Tatan Syuflana, AP/NTB )

To barn sykler på en stor grønn sykkel.

3 JORDSKJELV: Haiti ble rammet av et stort jordskjelv for snart to uker siden. Minst 1940 mennesker døde av uværet som kom etterpå. Tusenvis av hus, skoler og bygninger er ødelagt. Disse barna bor nå i en midlertidig leir for mennesker som har mistet hjemmet sitt. (Foto: Joseph Odelyn, AP/NTB )

En gutt skrattler mens han snakker med læreren sin inne i en buss.

4 SKOLEBUSS: I en parkert buss er skoledagen i gang for Gauri (8) fra New Delhi i India. Bussen, som har fått navnet håp, er et alternativt skoletilbud for barn som kommer fra fattige områder i byen. (Foto: Anushree Fadnavis, Reuters/NTB )

Pikachu fra Pokemon universet klemmer en jente.

5 BAMSEKLEM: En person utkledd som Pokemon-karakteren Pikachu gir denne jenta en stor klem. Begge deltok på Barnas dag i Buenos Aires i Argentina i forrige uke. (Foto: Augustin Marcarian )

En baseballspiller heller en bøtte med vann over lagkameraten.

6 DUSJ: Baseballspiller Hunter Dozier blir dynket med vann etter at de har vunnet en kamp. Dozier spiller på laget Kansas City Royals. De holder til i delstaten Missouri i USA.(Foto: Jay Biggerstaff, Reuters / NTB )

Margrethe Lindebø Skeie,
Sindre Trygsland