William ble omringet da han kom tilbake på skolen

William synes det var morsomt å være med på radio hos NRK.(Foto: Ronja Sagstuen Larsen, Aftenposten )

13-åringen har vært på TV og fått mange meldinger siden han vant MGPjr. Men hva drømmer han egentlig om å gjøre?

– Det var kjempegøy. Jeg trodde ikke at det var sant, sier William om hvordan det var å vinne MGPjr.

13-åringen har akkurat vært med på det populære programmet Nitimen på NRK. Der svarte han blant annet på spørsmål om hvorfor han hadde så stor heiegjeng i MGPjr-finalen, og om planene i tiden som kommer.

Det er mange som vil snakke med William om dagen. Fra han vant MGPjr-finalen med låten «Tusen tanker», har veldig mange tatt kontakt.

– Jeg har fått masse meldinger og sånt, sier han.

Han har blant annet vært på TV på God Morgen Norge.

William ble sjokkert da han vant MGPjr-finalen.(Foto: Christoffer Andersen, NTB )

Kaos på skolen

Første dag William var tilbake på skolen etter seieren, var det ganske vilt.

– Det var litt sånn at jeg ikke fikk gå gjennom gangen. Men jeg synes det er veldig stas også, sier William.

Aftenposten Junior var med da William var i studio på Nitimen på NRK nylig. Der var han gjest sammen med artist Odd Nordstoga.(Foto: Ronja Sagstuen Larsen, Aftenposten )

Skal ha konserter

I sommer skal William spille på flere festivaler. Han skal også være med i Allsang på Grensen på TV 2.

– Jeg synes det er veldig gøy å fremføre låten min, sier William.

Skal du lage flere sanger?

– Jeg har ikke gjort noe ennå, men jeg har veldig lyst til det, sier 13-åringen.

Det kan hende han skriver mange sanger fremover. Han bruker nemlig ikke veldig lang tid på det. «Tusen tanker» ble skrevet den siste dagen før MGPjr-fristen.

William er veldig aktiv. I tillegg til sang, dans og skuespill er han opptatt av fotball.(Foto: Ronja Sagstuen Larsen, Aftenposten )

Flere talenter

Men det er ikke bare sang William liker og er flink til. Han er også veldig glad i skuespill og dans.

For tiden er han med i et skuespill som heter «Billie Elliot». Han har danset siden han var fire år. Han har et klart ønske for hva han ønsker å gjøre i fremtiden:

William har også spilt Pinky i «Kaptein Sabeltann» i Dyreparken.(Foto: Privat )

– Jeg har lyst til å drive med noe der jeg kan både synge, danse og drive skuespill, forteller han.

13-åringen sier at en drøm hadde vært å spille i musikalen «Løvenes konge». William har sett denne forestillingen i New York i USA.

Når han er hjemme, kan William ofte gå rundt og synge eller danse. Det er det ikke alle som liker.

– Jeg har to yngre søstre. De kan synes det er irriterende, ler han.

Fem favoritter

Mat: Alt som er italiensk