Får gratis bind og tamponger

En hvit tampong med en blå snor ligger på en lilla bakgrunn.

Elever i Viken skal få utdelt gratis tamponger og bind til neste år. (Foto: Elin Fjelldal, Aftenposten )

Fra neste høst vil elever fra noen videregående skoler i Viken få utdelt tamponger og bind.

Det bestemte politikere i fylket Viken nylig. De skal bruke 200.000 kroner på tamponger og bind i en testperiode, ifølge NRK.

Når prøveperioden er ferdig, skal politikerne vurdere om de skal fortsette å bruke penger på dette.

Dette er på høy tid, sier lederen av Ungdommens fylkesråd i Viken til NRK. Mens lederen for Fremskrittspartiets ungdomsparti i Viken mener pengene bør brukes på andre ting.

Hva mener du?

Burde alle skoler i Norge dele ut gratis bind og tamponger? Skriv din mening, og send den til post@aftenpostenjunior.no.

Ragnhild Telise Kristoffersen