Gratis buss og bane

Fire jenter med mørke, tykke ytterjakker på sitter overfor hverandre på en buss.

Disse jentene får kjøre gratis buss i Stavanger. Aftenposten Junior intervjuet dem i sommer. (Foto: Ronja Sagstuen Larsen, Aftenposten )

Dette er et leserinnlegg. Meninger i teksten tilhører den som har skrevet teksten.

Jeg bor i Oslo. Da jeg byttet skole, måtte jeg kjøpe billett hver dag. Det var dyrt, og det er krise, synes jeg. Det burde være gratis!

Hvis det var billigere, kunne barn dra på skolen uten å bruke opp pengene sine på buss og T-bane.

Binyamin (11) En ung gutt med kort, svart hår og hvit trøye på står inntil en hvit panelvegg og smiler mot fotografen. sier: Ikke alle har penger, men folk må komme seg til jobb og skole og fritidsaktiviteter.

Tenk på alle barna som må betale hver eneste dag for å komme seg på skolen, eller voksne som må betale for å komme seg til jobben? Så dårlig! I Stavanger er det gratis – de er heldige!

Gi oss muligheten til å bruke buss – senk prisene!

Binyamin (11)

Aftenposten Junior