Lærerstreik er kjedelig

Mange voksne, flest kvinner, har på seg hvite trøyer med rød tekst på, og holder opp hvite plakater med rød tekst på, som handler om lærere og at de må satses på.

Den siste tiden har mange lærere streiket. For noen elever betyr det at de ikke får gått på skolen.(Foto: Ole Berg-Rusten, NTB )

Dette er et leserinnlegg. Meninger i teksten tilhører den som har skrevet teksten.

Jeg synes det er dårlig at lærerne streiker, fordi jeg begynner å kjede meg hjemme.

Jeg synes de bare kan få litt mer lønn så vi kan gå tilbake på skolen.

Læreren min gir meg ikke skoleoppgaver, så jeg lurer på hvordan vi skal lære. Vennene mine er bare opptatt av å ha ferie i stedet for å gjøre skoleoppgaver.

Jeg håper at skolen starter så fort som mulig, fordi det er så kjedelig her!

Jeg vet litt om hvorfor de streiker. De streiker fordi de ikke får nok lønn eller noe sånt.

Jeg håper at streiken slutter!

Jente (9)

Aftenposten Junior