Vil ha miljøpoliti

En rusten tønne og et tialls plast- og glassflasker ligger strødd i en skog ved en innsjø.

Dette er et illustrasjonsbilde.(Foto: Shutterstock )

Dette er et leserinnlegg. Meninger i teksten tilhører den som har skrevet teksten.

Jeg synes vi trenger et miljøpoliti i Norge. Det trenger vi fordi vi ikke passer godt nok på miljøet vårt. For eksempel burde politikere som tar dårlige valg for fremtiden, få straff. Ellers tror jeg ikke de passer bra nok på naturen for fremtiden.

Barn er mer opptatt av naturen og fremtiden enn de gamle politikerne som bestemmer. Barn burde derfor være med å bestemme sammen med miljøpolitiet.

Nora (10) Nærbilde av en jente med brunt hår festet bak hodet som smiler mens hun spiser en is med strøssel på. sier: Det er tross alt vi som skal leve lengst.

Kanskje statsministeren kan hjelpe oss med å få miljøpoliti? Og kanskje han kan gjøre sånn at vi kan lære enda mer på skolen om miljø og hvordan vi kan hjelpe verden til å vare lenge?

Hilsen Nora (10), Oslo

Aftenposten Junior