Kjempeoverrasket av tvillingelefanter

To barne-elefanter tøyser på bakken og ved siden av ser man beina til en voksen elefant.

Disse tvillingene ble født for 16 år siden.(Foto: Gopal Chitrakar, Reuters/NTB )

Ingen ante at det skulle komme to elefantbabyer.

Elefanter får oftest bare ett barn av gangen. Faktisk er bare én av hundre fødsler med tvillinger. Men i en elefantpark i Thailand ble de nylig veldig overrasket, skriver BBC.

For der ble det født to små tvillingelefanter. De som jobbet der ante ikke at det skulle komme to elefanter, og det gjorde ikke elefantmoren heller!

Hun ble så stresset da hun merket at hun skulle føde en gang til, at hun holdt på å tråkke på den første elefantbabyen. De ansatte klarte å stoppe det. Men i den kaotiske situasjonen brakk en av de ansatte beinet. Han sa at han ikke merket smertene før han kom på sykehuset, fordi han var så glad for at det ble tvillinger.

Begge babyelefantene er i god behold.

Tuva Hilton