Denne drakten skal brukes på Månen

En mann i en sort kjeledress med en gjennomsiktig kule på hodet står på en scene sammen med flere barn og tar den ene jenta i hånda.

Barn fikk bli med og se da Nasa viste frem sine nye romdrakter. Drakten er en prototyp. Det vil si at den ikke er helt klar for bruk ennå. (Foto: David J. Phillip, AP/NTB )

Nasa viste nylig frem de nye draktene som astronautene skal bruke på Månen.

Neste år skal amerikanske Nasa sende fire astronauter på tur rundt Månen. Og hvis alt går etter planen, skal de sende en rom-kapsel med astronauter som skal lande på Månen, året etter.

Det blir første gang mennesker er på Månen på over 40 år. Det blir også første gang en kvinne sendes til Månen, skriver avisen The Guardian.

Romdraktene skal brukes av astronautene når de går på Månen, og de er laget for å passe både menn og kvinner, skriver avisen.

Kari Mette Hole