Flere gymtimer på skolen!

Dette er et Si ;D-innlegg. Meninger i teksten tilhører den som har skrevet teksten.

Jeg mener at skoler i Norge burde ha flere gymtimer, fordi da kan man være mer aktiv og lære på en litt gøyere måte.

Først og fremst er det viktig å holde seg aktiv. For det andre er det kanskje noen som ikke går på noen aktivitet, og da er det bra hvis skolen tilbyr flere gymtimer. Da kan alle kan holde seg i aktivitet.

Forskning viser at fysisk aktivitet er veldig viktig, fordi da tar man bedre vare på både den psykiske og fysiske helsen.

Forskning viser også at fysisk aktivitet gir et godt humør, bedre søvn og gir mindre stress i hverdagen.

Til slutt vil jeg si at flere gymtimer får elever til å få en bedre hverdag og skoledag.

Jeg håper dere politikere tar til dere denne saken og får gjort noe med flere gymtimer.

Sanna (10)