Hva gjør du for å ta vare på miljøet?

(Alle bilder: Privat)

Tyra (11), Nesodden (med hunden Alba) sier: Vi bruker lite bil og kjører mest buss og båt. Barn som er mindre enn meg arver klærne mine, og noen ganger selger jeg klær på et marked der jeg bor. Om våren pleier vi å plukke plast på stranden med skolen. Når det er store bursdager bruker vi kopper som kan gjenvinnes.
Didrik (9), Tønsberg sier: Jeg plukker søppel, sier ifra hvis en bilmotor står på tomgang og kildesorterer søppel. Vi kjøper ikke så mye nytt, men heller brukt.
Mathilde (10), Nærbø sier: Jeg arver klær, sykler til venner og til skolen i stedet for å bli kjørt og kaster ikke søppel i naturen.
Thea Isabel (10), Drammen sier: Jeg er opptatt av miljøet. Jeg kaster ikke plast og søppel i naturen. Jeg er også opptatt av gjenbruk og omsøm av tøy.
Julian (8), Kongsvinger sier: Jeg kildesorterer søppel og panter flasker. Er det noe jeg ønsker meg, prøver jeg å lage det av ting vi har her hjemme. Jeg slukker lyset på rommet mitt når jeg ikke er der. Vi må alle ta vare på planeten vår.
Elin Fjelldal