Elever kan få stor finnerlønn

Elevene fant mange gamle pengesedler som de leverte til politiet. Her er de på politistasjonen.(Foto: Torunn Omland / Feda skole )

En skoleklasse fant mange gamle pengesedler. Nå får de kanskje 50.000 kroner for det.

En klasse fra Feda skole i Kvinesdal fant nylig en stor skatt: nesten 100.000 kroner i gamle pengesedler. Sedlene var over 50 år gamle. I dag ville de vært verdt over 1 million kroner.

Klassen var nylig på besøk hos politiet. Der fikk de vite at de får en heftig finnerlønn. Kanskje hele 50.000 kroner, skriver NRK.

Dette er pengene som elevene fant.(Foto: Torunn Omland / Feda skole )

Det er enda ikke bestemt hva elevene vil bruke finnerlønnen på.

– Noen elever har ønsket seg flere PC-er, nye fotballer og å dra på en fin skoletur. Men det kommer an på hvor mye penger vi får, og det er ikke bestemt ennå, sier lærer Torunn Omland til Aftenposten Junior.

Kari Mette Hole