Fem på gaten: Hvordan lærte du å svømme?

Hennie (12), Eidsnes sier: Jeg lærte å svømme da jeg var fire år, i bølgene på Kanariøyene. Jeg gikk ut i sjøen til vannet rakk meg til livet, og så svømte jeg inn igjen til mamma. Jeg klarte først tre-fire svømmetak, etter hvert klarte jeg flere og flere. Det var kjempegøy!
Leo (7), Oslo sier: Jeg var masse i svømmebasseng sist vi var på ferie i Spania. Der lekte jeg sammen med mange spanske barn. Jeg er nok best til å svømme under vann.
Ellen (8), Høvik sier: Jeg lærte å svømme i basseng med mamma, og litt i sjøen der vi bor. Og i fjor lærte jeg å stupe fra brygga!
Maximillian (9), Oslo sier: Jeg lærte meg å svømme ved å være mye i svømmehallen og prøve meg frem. Jeg passet på å bevege beina som mamma og pappa sa, så lærte jeg det til slutt.
Mai (8), Oslo sier: Jeg lærte meg å svømme da jeg var fem år og gikk i svømmehallen med barnehagen. Jeg lærte bare å dykke under vann. Nå kan jeg svømme på flere måter.
Kari Mette Hole