«Ulvevandrerne»: Mener filmen mangler noe viktig

Tegneserie, litt nervøs jente med armbrøst i skogen.

«Ulvevandrerne» hadde premiere 8. august og går fortsatt på kino.(Foto: Arthaus )

Denne kinofilmen får mye skryt. Men den mangler humor, mener Juniors anmeldere.

Om filmen:

I denne filmen møter vi en ung jeger som heter Robyn. Hun har nettopp flyttet til en ny by i Irland sammen med faren sin. Han skal jage bort en ulveflokk utenfor byen, men Robyn får ikke være med. Dette synes hun er urettferdig.

Robyn sniker seg derfor ut for å finne ulvene på egen hånd for å bevise at hun er god nok. Men alt endrer seg da hun møter den viltre jenta Mebh, som blir til en ulv om natten!

Bilde av to gutter med blondt hår som holder rundt hverandre og ser inn i kamera.

Linus (til venstre) og Oskar har anmeldt filmen «Ulvevandrerne» for Aftenposten Junior. De går begge i 7. klasse på Presterød skole i Tønsberg.(Foto: Mina Madeleine Nystuen, Aftenposten Junior )

Jente med vilt rødt hår sitter på en gren sammen med en blond jente med en fugl på skulderen. Tegneserie.

Mebh og Robyn blir venner i «Ulvevandrerne».(Foto: Arthaus )

Mer humor

Filmen hadde bra action og var absolutt ikke kjedelig, mener anmelderne.

– Men det er ikke den beste filmen jeg har sett. Den passer nok bedre for dem som er litt yngre, sier Oskar.

Filmen var nemlig ikke så skummel, mener de.

– Og så kunne det vært mer humor, legger Oskar til.

Blond jente med svart hette står nervøs foran en brun ulv med store, grønne øyne. Tegneserieformat fra filmen Ulvevandrerne.

Robyn møter ulven ansikt til ansikt! Robyn var den kuleste karakteren, synes anmelderne. (Foto: Arthaus )

Rar animasjon

Anmelderne synes også animasjonen var litt rar.

Linus (12) En ung gutt med lyst hår, midtskill-delt pannelugg smiler inn i kameraet. sier: Den var jo bra, men det ble på en måte litt for mye tegneserie. Det var litt for mange streker overalt.
Oskar (12) En ung gutt med kort, lyst hår og hvit T-skjorte smiler inn i kameraet. sier: Hvis filmen hadde vært satt i den virkelige verden, tror jeg den hadde vært bedre.

Kuleste øyeblikk

Det de synes var de kuleste øyeblikkene, skjedde mot slutten. Robyn og Mebhs vennskap blir satt på prøve, og begge må ta et veldig vanskelig valg. Vi kan ikke røpe hva som skjedde, men anmelderne synes det var bra!

En liten jente med langt rødt hår foran sin mor med samme, lange, røde håret. Fra filmen Ulvevandrerne, en tegnefilm.

Mebh foran moren sin, som sover.(Foto: Arthaus )

Guttene anbefaler filmen til dem som liker at det skjer mye rart.

– Noen som liker spenning, og som blir litt rørt, sier Linus.

Ble dere rørt?

– Nei! sier Linus raskt.

– Nei, ikke så veldig, sier Oskar.

Liten jente med blondt hår og klær på som en husholderske. Står foran sin far, en stor mann med blondt hår og skjegg og pels rundt skuldrene. Fra filmen Ulvevandrerne, en tegnefilm.

Robyn bor sammen med faren sin i en by i Irland.(Foto: Arthaus )

Terningkast

Det er litt uenighet mellom anmelderne, men de lander på noe midt på treet.

De mener den er fin til ni–ti-åringer.

– Og til noen som liker litt spenning og fart, sier Oskar.

De gir terningkast 3.

«Ulvevandrerne»