VERDEN I BILDER: Uke 51

Her er et utvalg bilder av ting som har skjedd i verden den siste uken.

1 RYDDER ENNÅ: Et juletre er satt opp på en plass i Schuld i Tyskland, hvor det én gang sto et hus. For fem måneder siden ble denne landsbyen oversvømt, og mange hjem ble ødelagt. Totalt 180 mennesker mistet livet i flommen. (Foto: Michael Probst, AP )

2 REKORD: Basketballstjernen Stephen Curry ble nylig historisk. Han har scoret flest trepoengere i NBA-historien. Du får tre poeng om du scorer fra en viss avstand. NBA spilles i USA og Canada og er verdens største liga i basketball.(Foto: Mary Altaffer, AP/NTB )

3 FREDAGSBØNN: En ung jente leker med en katt som har kommet seg inn i en moské i byen Istanbul i Tyrkia. Mange familier i Istanbul sliter med å få råd til matvarer for tiden, fordi verdien av den tyrkiske kronen (lira) er blitt mye lavere.(Foto: Francisco Seco, AP/NTB )

4 HVILEPAUSE: Et barn venter på å få et varmt måltid på et senter for hjemløse i Mexico City i Mexico. Barnet er med en stor gruppe migranter som sakte vandrer nordover og håper å komme seg til USA.(Foto: Marco Ugarte, AP )