– Barn bør få bruke mobil på skolen

Tre gutter som står inntil et gjerde og er oppslukt med hver sin smarttelefon.

Dette er leserinnlegg. Meninger i tekstene tilhører den som har skrevet teksten.

Jeg synes barn bør få bruke mobil på skolen. Det er mye vi trenger mobilen til. For eksempel for å vite hva som skjer med familie og venner. Det kan være viktige beskjeder som vi må lese. Noen har kanskje dødd.

Barn kjeder seg uten mobil. De trenger litt humor i klassen. Jeg synes elevrådet på skolen bør fikse dette, hvis ikke så sender vi klage til kommunen. Vil dere voksne at vi barn aldri skal smile igjen på skolen?

Vi barn må få vite hva som skjer i landet vårt, og det kan vi lese på VG på mobilen. Vi må få se klokka, hvordan skal vi gjøre det? Ikke alle forstår den klokka som henger på veggen. Men mobilen vår forstår vi mye lettere.

Elyes (11)

Aftenposten Junior