Hvilke regler ville du hatt i klassen hvis du var lærer?

Disse barna går på Våland skole i Stavanger.

Ferdinand (10) En gutt med langt hår og collegegenser ser inn i kamera sier: At det skulle vært lov til å drikke oftere, fordi det har vi nesten ikke tid til. Dessuten skulle det vært pizza hver fredag mens vi ser på film og tegner.
Markus (9) En gutt med pannelugg og gul genser vinker sier: Jeg ville hatt mindre lekser, for det er bedre for folk. Vi får for lite tid til aktivitet.
Selma (10) En jente med langt lyst hår og regulering smiler et stort smil sier: Hvis jeg var lærer, ville jeg hatt bamsefest hver dag, og elevene kunne hatt med godteri hver fredag!
Samuel (9) En gutt med kort blondt hår ser inn i kamera med et lite smil sier: Jeg ville hatt en regel om at det er lov å ta pause når det blir litt tøft. Jeg har autisme. Når det blir for mye, trenger jeg å være alene på gangen eller i et rom. Jeg vil at alle skal ha det bra på skolen.
Riad (10) En gutt med mørkt krøllete hår og briller smiler stort til noe sier: At man må rekke opp hånden, for da er det enklere å stille spørsmål.
Kristin Storrusten