Verden i bilder: Uke 33

1 LANG VANDRING: Denne over 3 meter høye dukken har den siste tiden gått hele veien gjennom Europa fra Tyrkia til Storbritannia. Hun heter Little Amal og er en dukke av en ni år gammel jente fra Syria. Reisen hun har vært på, representerer historien til millioner av barn som må flykte fra hjemmet sitt i verden og ofte må reise uten foreldrene sine. Det skriver kanalen BBC. (Foto: Uygar Ozel, ZUMA Press/NTB )

2 STORT HJERTE: De må ha på munnbind, men det stopper ikke barna fra å leke på den store hjerte-skulpturen i Beijing i Kina. Lenge var koronasmitten helt borte i Beijing, men i det siste har smitten økt igjen. (Foto: Ng Han Guan, AP/NTB )

3 TRENER: En jente fra Gaza i Palestina øver på den kinesiske kampsporten kungfu. Mange har det vanskelig i Gaza nå etter at det brøt ut kamper mellom Israel og Palestina for to måneder siden. Veldig mange hus ble bombet og ødelagt, og mange som ble hjemløse, bor nå hos slektninger, melder kanalen NPR.(Foto: Khaled Omar, Xinhua/NTB )

4 VULKANUTBRUDD: På øya Sicilia i Italia kunne man nylig se lysende lava og røyk som steg opp på himmelen på lang avstand. Vulkanen Etna hadde nok et utbrudd. Det er den mest aktive vulkanen i Europa.(Foto: Salvatore Allegra, AP/NTB )

5 SKOLESTART: Første skoledag startet med visir og munnbind for elevene i byen Summit i Mississippi i USA. De må ha på munnbind på skolens områder og bussen. Mississippi er den staten hvor færrest har tatt vaksine i USA, men i det siste har flere tatt vaksinen etter at smitten har økt, ifølge kanalen CNBC.(Foto: Matt Williamson, The Enterprise-Journal/AP/NTB )

6 SKADET I BRANN: Denne skilpadden ble reddet fra en skogbrann ved Athen i Hellas. Nå har den fått bandasje på brannsårene og mottar god pleie hos en organisasjon som hjelper ville dyr. Den siste tiden har både Hellas, Tyrkia og Italia slitt med store skogbranner. (Foto: Louiza Vradi, Reuters/NTB )

Elin Fjelldal,
Kari Mette Hole