Skal ha slått barn med håndkle

Gjert Ingebrigtsen.(Foto: Geir Olsen, NTB )

Pappaen i den kjente Ingebrigtsen-familien er beskyldt for å ha mishandlet ett av barna sine.

Gjert Ingebrigtsen har vært treneren til de kjente løperne Henrik, Filip og Jakob Ingebrigtsen. Han har også fire andre barn.

Familien Ingebrigtsen hadde en egen TV-serie på NRK. Der kunne man følge livet deres og hva de gjorde for å bli så gode.

Gjert Ingebrigtsen sammen emd løpebarna Henrik, Filip og Jakob.(Foto: Lise Åserud, NTB )

Politiet er på saken

De siste årene har det vært krangel i familien. Henrik, Filip og Jakob har ikke lenger lyst til å ha Gjert som trener.

Og nå kan det hende at Gjert har gjort noe ulovlig. Politiet har tatt ut tiltale mot ham. Det skriver Aftenposten. Det er fordi han skal ha mishandlet ett av barna sine. Han skal ha slått med et håndkle, truet og skreket til barnet.

Sier han er uskyldig

Gjert Ingebrigtsen sier at han ikke har gjort det.

Nå blir det rettssak. Der blir det bestemt om han er skyldig, og om skal straffes eller ikke.

Sindre Trygsland