Fyll opp bassenget på Billefjord skole!

Ailo og Elle Marja har skrevet dette leserinnlegget(Foto: Foto: Heli Korhonen og Espen Våg (Montasje: Aftenposten Junior) )

Dette leserinnlegget er vinneren av Aftenposten Junior skole og Salabys leserinnlegg-konkurranse. Meninger i teksten tilhører den som har skrevet teksten.

Til politikerne i Porsanger kommune

Vi som er elever ved Billefjord skole, har ikke fått svømmeopplæringen vi trenger. Svømming er et viktig fag, og det blir vanskeligere å lære å svømme jo eldre du blir. Det er lurt å kunne svømme og være trygg i vann.

Vi har et basseng på skolen vår som står tomt. Vi har lyst til at kommunen skal fylle vann i bassenget vårt. Skolen vår har ikke råd til at vi må kjøre 30 minutter med buss til et annet basseng en gang i uka, det kan fort bli dyrt.

Det er mange grunner til at bassenget må fylles. Det trenger ikke bare være vi på skolen som bruker dette bassenget. Andre kan også bruke det på fritiden.

Vi vil ikke at noen skal drukne fordi de ikke har fått svømmeopplæring. Alle må leve livene sine så lenge som mulig!

Takk for oss!

Hilsen Ailo og Elle Marja i 6. klasse ved Billefjord skole