– Vi burde få lov til å ha telefon på skolen!

To unge jenter med langt, lyst hår, den ene med svart genser og den andre med grå, smiler og står ved siden av hverandre.

Vilja, Vilje og Mats. (Foto: Privat )

Dette er leserinnlegg. Meninger i tekstene tilhører den som har skrevet teksten.

Jeg synes at vi burde få lov til å ha telefon på skolen!

Tenk hvis noe skjer, for eksempel at du sitter fast i heisen, og så har du ikke telefonen din til å ringe med! Da får du ikke hjelp og sitter fast der uten mat eller drikke. Og hvis du ikke får i deg mat eller drikke, blir du dehydrert og sulten!

Jeg synes det er teit med mobilhotell. Lærerne sier at de stoler på oss, så hvorfor har vi mobilhotell? Jeg synes at vi burde få bruke telefon i friminuttene, i matpausen og i fruktpausen!

Kan ikke klokken

Noen barn kan ikke klokken med visere som henger på veggen i klasserommet, og da må vi ha en digital klokke som er mye lettere å forstå. Det er heller ikke alltid vi har en skole-PC tilgjengelig, så derfor er det lettere med telefonen. Den har vi alltid med oss og kan se på klokken.

Noen lærere glemmer av tiden, og da får vi ikke like mye tid til å spise maten vår. Og da kan de si: «Nå må dere skynde dere ut!» Da får vi ikke like mye tid til å spise maten vår, og det stresser oss når de voksne maser sånn.

Hvis man stress-spiser, får man vondt i magen, og da må man dra hjem! Og hvis vi må dra hjem, så lærer vi ikke noe!

Derfor trenger vi telefonen vår på skolen!

Hilsen Mats, Vilja og Vilje, 7. trinn