Synes du barn burde ha stemmerett?

Sander (12), Oslo En blond gutt med blå genser og blå dongeribukse. sier: Noen barn kan ta et valg og sette seg inn i det, men det er ikke alle som klarer det. Så det burde være en grense. Jeg synes 18 år, som er grensen i dag, er bra.
Aysuda (12), Oslo En jente med mørkt brunt hår i en flette, rosa hettegenser og grå joggebukse. sier: Jeg synes man burde være over 16 år for å stemme. For det kan hende at noen barn ikke tar det seriøst i det hele tatt. Det kan hende man ikke sier sin egen mening.
Ole Anton (11), Oslo En blond gutt med blå dongeribukse og en svart skjorte der det står "trouble maker". sier: Jeg tenker fra 15 år og oppover. Selv om jeg følger med på politikk, så forstår jeg ikke like mye som 15-åringer gjør. Barn kan heller si sine meninger til politikerne, som så kan ta det med i sine saker.
Signe (12), Oslo En blond jente med lilla genser, svart og hvit rutede bukse og et fargerikt perlesmykke. sier: Jeg synes de over 16 år skal få lov til å ha stemmerett. For de klarer å ta egne valg og ikke bare høre på hva andre har å si.
Daniel (11), Oslo En gutt med mørkt brunt hår og en mørkeblå hettegenser der det står "No signal". sier: Kanskje når man er moden nok. Men det er litt vanskelig å si at noen er det, for noen kommer til å tulle. Det blir veldig mye kaos om barn får stemmerett, så nei.
Ragnhild Telise Kristoffersen