Mener Oskar Westerlin gjør noe ulovlig

En ung mann med veldig kort hår og blå og hvit jakke står foran en lilla plakat.

Oskar Westerlin er kjent i Norge og har mange følgere i sosiale medier.(Foto: Lise Åserud, NTB )

Oskar Westerlins sjokoladeboller er populære. Men han har vist dem frem på en ulovlig måte, mener Forbrukertilsynet.

Oskar Westerlin har gitt ut sine egne sjokoladeboller som heter Oskars trippel sjoko. Westerlin er de siste årene blitt kjent på sosiale medier. Han har mange unge følgere.

Nå mener Forbrukertilsynet at han har gjort noe galt. De mener at Westerlin har forsøkt å få barn og ungdom til å kjøpe bollene med måten han har vist dem frem på sosiale medier.

Bilde av mange boller pakket inn i plast.

Dette er bollene til Westerlin.(Foto: Abdirahman Hassan, Aftenposten )

Det er ikke lov å lage reklame for noe for å få barn til å kjøpe det. Barn kan slite med å forstå at det Westerlin legger ut, er reklame, skriver Forbrukertilsynet.

Westerlins manager sier til VG at de skal endre måten de viser frem sjokoladebollene på i sosiale medier.

Sindre Trygsland