Aftenposten Junior skole, Lærer Høyoppløst bilde
Norsk, bokmål og nynorsk
ISBN/EAN: 9788205580664

Aftenposten Junior skole, Lærer

Dagsaktuelt nyhetsstoff for barn og unge

Aftenposten Junior skole er en digital nyhetstjeneste for barn og unge.
Pris 137,00*
Prøv gratis
*Prisene er eksklusiv mva.

Målet med Aftenposten Junior skole er å gjøre barn i Norge til bedre lesere og styrke deres evne til å påvirke egne liv og delta i samfunnet.

Aftenposten Junior skole får elever tilgang til nyheter på deres premisser. Vi dekker de viktigste sakene fra inn- og utland på en måte som gjør at barn forstår. I tillegg skriver vi om saker som ikke “voksen-mediene” omtaler, men som er nyheter for vår målgruppe. Vi er også ute og lager journalistikk om norske barns virkelighet, trykker debattinnlegg fra barn, og vi har eksperter som besvarer barns spørsmål.

Det legges ut nytt innhold på Aftenposten Junior skole hver dag, slik at det alltid vil være noe nytt og aktuelt å lese om. Sakene kan leses på både bokmål og nynorsk, og mange saker er også tilgjengelig på engelsk, ukrainsk, somali, polsk, arabisk, finsk og kvensk.

Aftenposten Junior skole skal være tilgjengelig for så mange som mulig. Derfor har vi utformet fonter, skriftstørrelser og kontraster i samarbeid med Statped. Videre er tjenesten optimalisert for skjermlesere, noe som gjør innholdet tilgjengelig for blinde og svaksynte. Det er også mulig å få teksten på de fleste av våre artikler opplest. Å kunne lytte til teksten samtidig som man leser den, kan være en god støtte for elever med lesevansker.

Produktet finnes i følgende utgaver