Verden i bilder: uke 36

Her er noe av det som har skjedd i verden den siste uken.

En liten jente med boksehansker slår mot en pute som treneren holder.

1 SLÅR SEG LØS: Jenta fra Gaza øver på slag. Hun og flere andre jenter går i en bokseklubb for jenter. På Gaza er det mange som mener at jenter ikke skal drive med boksing eller annen kampsport, ifølge nettavisen Al-monitor. (Foto: Mohammed Dahman, APAI/Polaris/NTB )

En liten babytiger ligger på et teppe med en tåteflaske ved siden av.

2 BABYTIGER: Den tre dager gamle bengalske tigeren sover søtt i dyreparken i Masaya i Nicaragua. Denne typen tiger kommer opprinnelig fra Asia og er utrydningstruet. Men i denne dyreparken er det blitt født fire bengalske tigre. (Foto: Inti Icon, AFP/NTB )

Syv barn står i en firkant og holder i et tau med flere meters avstand.

3 ENDELIG TILBAKE: Barna holder i et tau for å passe på at de holder god avstand i barnehagen. I byen Ciudad Juarez i Mexico har skolene akkurat åpnet igjen etter et helt år med hjemmeskole på grunn av koronaviruset. (Foto: José Luis Gonzalez, Reuters/NTB )

Fotballspilleren Virgil van Dijk hopper mot en ball under en fotballkamp.

4 FIKK ROS: Den norske stjernespissen Erling Braut Haaland kalte Virgil van Dijk for verdens beste før Norge skulle møte Nederland i forrige uke. Kampen endte 1–1. (Foto: Russel Cheyne, Reuters/NTB )

Afghanske barn sitter på gulvet med hver sine bøker og driver med skolearbeid.

5 SKOLETIME: Disse barna måtte nylig flykte fra Afghanistan etter at en gruppe som heter Taliban, tok over makten og skapte uro i landet. Nå bor barna i en flyktningleir i Lahore i Pakistan. Der har en lærer sørget for at de får gå skole. FN tror at over en halv million mennesker vil forlate Afghanistan de neste månedene, melder NTB. (Foto: K.M. Chaudary, AP/NTB )

De to kjente Tiktok-søstrene Charli og Dixie D’Amelio står på toppen av et bygg og smiler med utsikt over New York.

6 FÅR SERIE: De kjente Tiktok-stjernene Charli (17) og Dixie D’Amelio (20) får sin egen serie, melder VG. I serien blir du bedre kjent med de to søstrene og livet de lever. Serien skal gå på strømmetjenesten Disney+ og starter i høst. (Foto: Noam Galai, AFP/NTB )

Justin Bieber med capsen bak frem og bart.

Justin Bieber er nå den mest spilte artisten på Spotify. Musikken hans har over 83 millioner lyttere i måneden. Kilde: grammy.com

Kari Mette Hole