Stenger skoler på grunn av mye snø

Bilde av to personer som går på en vei og det er veldig mye snø rundt dem.

Det er mye snø i Arendal. Så mye at noen skoler må holde stengt.(Foto: Tor Erik Schrøder, NTB )

Det er kommet mye snø i starten av 2024. Mange steder i Norge skaper det trøbbel.

I Arendal sør i Norge er det så mye snø og problemer at flere skoler må stenge. Det skriver avisen VG.

Det er fordi de som bestemmer i byen mente det ikke var trygt å komme seg til skolen.

Også i byen Risør stenger skoler. Også i Grimstad skal skoler stenges. Der vil det være stengt ut uken.

Tre personer som går på ski langs veien og smiler til kamera.

Denne gjengen kunne gå på ski langs veien i Arendal.(Foto: Tor Erik Schrøder, NTB )

Derfor skal de ha hjemmeskole på onsdag istedenfor.

Snøen har også skapt andre problemer:

• I mange byer ber de mennesker som kan om å holde seg hjemme.
  • Flere selskaper har hatt problemer med å levere varer hjem til folk
  • Rundt om i Norge har det også vært flere ulykker på veiene

Det er spesielt sør i Norge at det har kommet veldig mye snø. Andre steder i Norge har det vært fryktelig kaldt. Blant annet i Karasjok. Der var det −35 grader.

Sindre Trygsland