Hennika blir ropt etter i skolegården

Mange vil bli kjent med Hennika etter at hun Melodi Grand Prix junior.(Foto: Monica Strømdahl )

Etter at Hennika vant Melodi Grand Prix Junior, var hun spent: Hvordan ville det bli å komme på skolen?

Programlederne sa: «Vinneren av Melodi Grand Prix Junior er: HENNIKA!!!»

Hørte jeg feil? tenkte Hennika. Så hoppet hun av glede.

– Jeg trodde nesten ikke på det, men jeg ble kjempeglad, sier hun til Aftenposten Junior.

Veldig spent

Det var ikke publikum i salen (på grunn av korona), og Hennika hadde øvd mye på sangen. Derfor var hun ikke så nervøs da hun sang.

Men to dager etter finalen var hun litt spent. Da skulle hun tilbake på Uranienborg skole i Oslo.

– Jeg var ganske spent på hva folk ville si, og hva folks reaksjon ville være, sier hun.

Sent ute

Hennika var litt sent ute til første time. Så da hun kom inn i klasserommet, så alle på henne.

– Det første som skjedde, var at de sa gratulerer. Det var kjempehyggelig.

Små barn roper

Aftenposten Junior intervjuer Hennika etter at hun har vært på skolen for første gang etter å ha vunnet MGPjr. Mange i skolegården er opptatt av henne.

Små barn roper: «Jeg så deg på TV!» Lærere som går forbi, sier: «Gratulerer!»

Hvordan er det at så mange roper etter deg?

– Det er jo litt gøy, men samtidig er det litt irriterende når jeg ikke får være så mye for meg selv.

Blir livet ditt annerledes nå?

– Jeg tror det blir litt annerledes, men jeg tror ikke det skal prege meg sånn at jeg ikke kan gjøre ting jeg har lyst til.

800 barn søkte om å få være med i Melodi Grand Prix junior i 2020.

Det beste med Melodi Grand Prix junior var å bli kjent med de andre finalistene, mener Hennika. Her holder hun vinner-trofeet.(Foto: Fredrik Hagen )

Skal fortsette

Hennika sier hun skal fortsette med musikk.

– Det hadde jeg gjort uansett om jeg vant eller ikke. Jeg er kjempeglad i musikk.

MGP junior-vinneren har drømmer innen musikken. Først vil hun lage flere sanger. Og etter hvert har hun lyst til å være med i musikaler.

Hennikas fem favoritter

• Fag: Gym og kunst og håndverk