Vinneren av tegneseriekonkurransen

Flere hundre sendte inn flotte bidrag til Aftenposten Juniors tegneserie-konkurranse. Nå har Malin Falch tegnet én av historiene.

Malin Falch tegnet historien til Frøya fra Valnesfjord i Nordland. Her kan du lese vinner-bidraget.

En tegneserieside hvor to barn og en hund går bortover en sti, da en ørn kommer og griper hunden, og jenta blir hengende med i halsbåndet.
En tegneserieside som viser en ørn som flyr avgårde med en jente og en hund, og at jenta sier til hunden at det skal gå bra, før den vekker henne.
En tegneserieside av en jente som våkner opp i Eventyrland med en ørn med slips og en hund som kan snakke
En tegneserieside av en ørn med slips som forteller at Eventyrland er truet av en drage som har tenkt å stjele all magi og ta den selv, og viser hvordan Eventyrland er iferd med å bli grått og visne.
En tegneserieside av en ørn med slips som forteller en jente at hun er utvalgt til å bekjempe dragen og få freden tilbake i Eventyrland.

Tegneserien som Frøya sendte inn:

En tegneserie som er tegnet av et barn, i rutene ser man en jente som går tur med hunden sin og så blir de tatt av en ørn som flyr dem av sted.
En tegneserie som er tegnet av et barn, i rutene ser man at jenta og hunden har kommet til et eventyrland og dte er en ørn med slips som snakker til dem.
Malin Falch (Foto: Signe Dons, Aftenposten) Nærbilde av en ung kvinne med lyst hår som smiler. sier: Frøyas tegneserie har en spennende begynnelse på en historie, morsomme karakterer og et hint til en større handling videre.

Frøya trodde ikke at hun skulle vinne. Hun ble veldig glad, for hun er stor fan av Nordlys-bøkene.

Frøya (9) (Foto: Privat) En jente med langt lysebrunt hår smiler og sitter ved et bord og tegner på et ark. sier: Det er helt fantastisk!

Hun begynte å tegne så fort hun hørte om konkurransen. Historien om ørnen med slips hadde hun allerede tenkt på en stund.

Hvordan synes du tegneserien ble?

– Jeg synes den ble kjempekul! sier hun.

Kari Mette Hole