Hvilken sak mener du at politikerne bør kjempe for?

Emma Emilie (12), Drammen Jente med langt, mørkt hår, turkis t-skjorte og regulering ser inn i kameraet. sier: Jeg mener at politikerne bør kjempe for et bedre klima. De må bidra til å få så lavt CO2-utslipp som mulig, slik at det blir minimalt med forurensning. Det er skremmende å se hetebølger og oversvømmelser verden over denne sommeren.
Sander (8), Bærum Gutt med mørk t-skjorte står ute på terrassen og myser mot kameraet. sier: Alle barn skal få rett til fritidsaktiviteter og velge noe de selv har lyst til. For alle barn fortjener å gjøre noe gøy med vennene sine og få nye venner.
Noah (10), Sandnes En gutt med sort hår, shorts og hettegenser står ute i en hage og ser inn i kameraet. sier: Jeg synes de bør kjempe for skoleting, som varm lunsj og spesielt leksefri. Jeg vil heller sitte litt lenger på skolen enn å måtte jobbe mer når jeg kommer hjem.
Lisa (7,5), Oslo En jente med skulderlangt hår og Minnie Mus-t-skjorte smiler mot kameraet. sier: Jeg ønsker at politikerne skal kjempe for bare elektriske biler i Oslo, fordi jeg liker ikke å puste inn eksos, og det blir bedre for miljøet.
Phillip (10), Kongsvinger En gutt med lyst hår, blå caps og blå boblejakke smiler mot kameraet. sier: Jeg mener at politikerne må jobbe mer for klimaet, og jeg synes at alle skolene i Norge burde få gratis skolemat og frukt hver dag.
Elin Fjelldal