Barn må få spille Fortnite!

Fem spillkarakterer står på rekke og rad med fargerike kostymer og flere av dem holder våpen.

Den nyeste Fornite-sesongen handler om gresk mytologi.(Foto: Skjermdump fra Fortnites Youtube-kanal )

Dette er leserinnlegg. Meninger i tekstene tilhører den som har skrevet teksten.

Foreldrene mine lar meg ikke spille Fortnite. Jeg får ikke spille Fortnite, fordi mamma ikke liker skyting og mener det er farlig. Hun tror det å spille Fortnite er det samme som å leke krig.

Fortnite er et plattformspill. I spillet prøver man enten å rømme unna folk eller også å drepe folk med forskjellige våpen – hvis du vil.

En gutt med blå caps og brunt hår smiler.

Palmer (11)(Foto: Privat )

Jeg liker Fortnite, fordi det er skyting og forskjellige våpen. Jeg synes alle barn bør få spille Fortnite, fordi det er folk fra hele verden som er med i et game, det er alltid 100 folk som spiller sammen.

Det som er bra med at det er så mange fra hele verden som er med i det samme spillet, er at du kanskje blir kjent med noen. Du ser på skillsa til dem som dreper deg, og da lærer du av dine egne feil.

Selv om aldersgrensen er 12 år, burde foreldrene la barna spille Fortnite. Man kan spille sammen med vennene sine på duo eller trio eller squad. Jeg synes aldersgrensen burde være 9 år. Det som er så fint, er at når vi spiller sammen med venner, jobber vi som et lag. Det er ikke det samme som krig!

Palmer (11), Oslo

Sindre Trygsland