Oppgaver til klassen: Bør man kaste suppe for klimaet?

Klimagruppen Just Stop Oil kastet nylig tomatsuppe på maleriet «Solsikker», som er malt av Vincent van Gogh. Bildet er utstilt på Nasjonalgalleriet i London. (Foto: Just stop oil, Reuters/NTB )

Aftenposten Junior har skrevet en sak om klimaaktivister som kastet tomatsuppe på et kjent maleri. Artikkelen kan dere lese her. Vi har laget noen oppgaver klassen kan jobbe med etter å ha lest artikkelen.

Diskuter i klassen

1. 1Finn grunner til at det er en god ide å kaste suppe på kjente malerier for å få oppmerksomhet rundt klimasaken?
  2. 2Finn grunner til at det er en dårlig ide å kaste suppe på kjente malerier for å få oppmerksomhet rundt klimasaken?

Hva mener du?

Hva mener dere i klassen om det klimaaktivistene gjorde?

Aftenposten Junior vil gjerne høre deres mening!

Skriv leserinnlegg og send til post@aftenpostenjunior.no.

Noen av innleggene kan komme på trykk i Aftenposten Junior eller på Aftenposten Junior skole

Lurer dere på hvordan man skriver leserinnlegg? Vi har samlet noen tips her.

Eivind Mørk